Laserbehandling


Idag steg jag upp klockan åtta för jag hade tid klockan tio för en
hudvårdskonsultation. Jag har nämligen en rätt stor och mörk
pigmentfläck/födelsemärke på mitt högra ben och jag har
velat få bort den ett bra tag nu.

Så idag fick jag en tid hos en klinik där jag träffade en hudterapeut
som var jättetrevlig. Vi kollade på mitt ben och hon talade om
att det var ett födelsemärke jag har och att hon inte riktigt var säker på
om det går att få bort helt och hållet men att vi kunde prova på en
liten del av mitt födelsemärke.

Och det gjorde vi. Hon använde sig av laser och jääääääääääääääklar
vad ONT det gjorde!! Jag visste inte att det gjorde SÅ ont.
För att inte tala om efteråt när jag var på väg hem, då sved det som FAN!
Men nu gör det inte ont längre, thank god!

Innan hon satte igång berättade hon att det kunde se värre ut innan det blev bättre.
Det ser faktiskt värre ut nu precis som hon sa.

Jag har fått en ny tid för ett återbesök om tre veckor för att se hur det blivit och
om den lilla delen av mitt födelsemärke försvunnit eller minskat något.
Hon sa att det såg positivt ut och att hon tror att jag kan få bort hela.
Jag hoppas verkligen det men vi får se om tre veckor.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0